Űrhódító: videojáték konferencia október 15.-én a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.

A konferencia előadói öt nagyobb tematikus blokkban vizsgálják a virtualitás és a valóság összemosódását, a játékok lehetőségeit a tudományos kutatásban, vagy éppen ellenkezőleg, a tudományos kutatás lehetőségeit a játékokban. Külön, kiemelt hangsúlyt kapnak a komoly játékok, a videojáték kultúra dokumentálása és bemutatása, valamint a számítógépes játékok dizájnra és művészetekre gyakorolt hatása is.

A konferencia előadói a videojátékokkal társadalmi jelenségeket és eseményeket vizsgálnak, illetve modelleznek segítségükkel, netán az emberi civilizáció jövőjét vizionálják, vagy éppen e játékok segítségével akarnak fejleszteni, oktatni, nevelni.

A konferencia látványos környezetben, a Közlekedési Múzeumban, pörgő sebességgel, 10 perces gyors előadásokkal, interaktív módon zajlik majd le.

Az „Űrhódító: videojáték konferencia az „Űrhódító. A számítógépes játék (r)evolúciója” című kiállítás keretében a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ és a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék, Média Oktatási és Kutató Központ szervezésében, valamint a LUDUS támogatásával kerül megrendezésre.

A konferencia ideje: 2010. október 15. péntek, 9,30 – 16,30

A konferencia megnyitója: 2010. október 15. péntek, 9,30 – 10,00

A konferencia helye: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, XIV. kerület, Városligeti krt. 11.

A konferencia részletes programja:

Virtualitás/Valóság (10:00-11:00)

  • Adorján Viktor (BME): Kultúrsokk négy keréken
  • Baltavári Tamás (Zrínyi Miklós Egyetem PhD): Számítógépes modellezés a hadtörténeti kutatásban és oktatásban
  • Kömlődi Ferenc (NHIT, IT3, Ágens Portál): Metaverzum
  • Szedlák Ádám Zoltán ([origo] Techbázis): Haxploitation – a víruspuskától a mikrojátékokig

Edugames (11:15-12:30)

  • Balassi Márton (ELTE-IK) & Horváth Dávid (BME-VIK): „Természet a képernyődön!” – Informatikai modellezés és helyi hálózat az ökológia tanításának szolgálatában
  • Fekete Zsombor (Level-up játékkutató)              Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén
  • Honti Pál (Általános művek): Több játékot az oktatásba!
  • Szűcs Dávid (BCE):Komoly játékok
  • Z. Karvalics László (SZTE BTK KTT): Edu-games, Research games, Launch games – a játék, tanulás, és tudástermelés jövője

Design/Művészet (13:30-14:15)

  • Gargaj / Conspiracy (www.conspiracy.hu, www.scene.hu): Demoscene: code, graphics, music
  • Gerzsenyi András (insitu.hu):Hódító karakterek
  • Lepcsényi Soma (Budapest Micro):  A chiptune kultúra bemutatása

Dokumentálás & bemutatás (14:15-15:00)

  • Beregi Tamás (író, újságíró): Pixelhősök
  • Képes Gábor (MMKM): Játék, számítógép, múzeum. Az Űrhódító tere és értékvilága.
  • Stöckert Gábor (iddqd.blog.hu, Index): A hazai játékújságírás kihívásai

MMO(RPG) (15:30-16:30)

  • Fromann Richárd (ELTE PhD)     Online szerepjátékok az emberi kapcsolatok tükrében
  • Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD) & Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD)    Korok játéka vagy játékok kora?
  • Rab Árpád (BME ITTK)  A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei
  • Urszán Tamás János (Orihalkon Alapítvány) & Szatmári Elemér (Orihalkon Alapítvány): Játékok a kockán innen és túl