Űrhódító: videojáték konferencia október 15.-én a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.
A konferencia előadói öt nagyobb tematikus blokkban vizsgálják a virtualitás és a valóság összemosódását, a játékok lehetőségeit a tudományos kutatásban, vagy éppen ellenkezőleg, a tudományos kutatás lehetőségeit a játékokban. Külön, kiemelt hangsúlyt kapnak a komoly játékok, a videojáték kultúra dokumentálása és bemutatása, valamint a számítógépes játékok dizájnra és művészetekre gyakorolt hatása is.
A konferencia előadói a videojátékokkal társadalmi jelenségeket és eseményeket vizsgálnak, illetve modelleznek segítségükkel, netán az emberi civilizáció jövőjét vizionálják, vagy éppen e játékok segítségével akarnak fejleszteni, oktatni, nevelni.
A konferencia látványos környezetben, a Közlekedési Múzeumban, pörgő sebességgel, 10 perces gyors előadásokkal, interaktív módon zajlik majd le.
Az „Űrhódító: videojáték konferencia az „Űrhódító. A számítógépes játék (r)evolúciója” című kiállítás keretében a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ és a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék, Média Oktatási és Kutató Központ szervezésében, valamint a LUDUS támogatásával kerül megrendezésre.
A konferencia ideje: 2010. október 15. péntek, 9,30 – 16,30
A konferencia megnyitója: 2010. október 15. péntek, 9,30 – 10,00
A konferencia helye: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, XIV. kerület, Városligeti krt. 11.
A konferencia részletes programja:
Virtualitás/Valóság (10:00-11:00)
- Adorján Viktor (BME): Kultúrsokk négy keréken
- Baltavári Tamás (Zrínyi Miklós Egyetem PhD): Számítógépes modellezés a hadtörténeti kutatásban és oktatásban
- Kömlődi Ferenc (NHIT, IT3, Ágens Portál): Metaverzum
- Szedlák Ádám Zoltán ([origo] Techbázis): Haxploitation – a víruspuskától a mikrojátékokig
Edugames (11:15-12:30)
- Balassi Márton (ELTE-IK) & Horváth Dávid (BME-VIK): „Természet a képernyődön!” – Informatikai modellezés és helyi hálózat az ökológia tanításának szolgálatában
- Fekete Zsombor (Level-up játékkutató) Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén
- Honti Pál (Általános művek): Több játékot az oktatásba!
- Szűcs Dávid (BCE):Komoly játékok
- Z. Karvalics László (SZTE BTK KTT): Edu-games, Research games, Launch games – a játék, tanulás, és tudástermelés jövője
Design/Művészet (13:30-14:15)
- Gargaj / Conspiracy (www.conspiracy.hu, www.scene.hu): Demoscene: code, graphics, music
- Gerzsenyi András (insitu.hu):Hódító karakterek
- Lepcsényi Soma (Budapest Micro): A chiptune kultúra bemutatása
Dokumentálás & bemutatás (14:15-15:00)
- Beregi Tamás (író, újságíró): Pixelhősök
- Képes Gábor (MMKM): Játék, számítógép, múzeum. Az Űrhódító tere és értékvilága.
- Stöckert Gábor (iddqd.blog.hu, Index): A hazai játékújságírás kihívásai
MMO(RPG) (15:30-16:30)
- Fromann Richárd (ELTE PhD) Online szerepjátékok az emberi kapcsolatok tükrében
- Mihalik Árpád (ELTE-PPK PhD) & Nagygyörgy Katalin (ELTE-PPK PhD) Korok játéka vagy játékok kora?
- Rab Árpád (BME ITTK) A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei
- Urszán Tamás János (Orihalkon Alapítvány) & Szatmári Elemér (Orihalkon Alapítvány): Játékok a kockán innen és túl