Manapság sokkal gyakrabban találkozunk az iskolában erőszakkal, mint régebben. E cselekedetek sokkoló utóhatásai az egész lakosságra hatással vannak, de leginkább az iskolásokat és tanáraikat, a szülőket és az érintett közösségeket sújtják. Ez a könyv az iskolai erőszak jelensége mögött meghúzódó tényezőket tárja fel, s az teszi különösen izgalmassá, hogy a viselkedés és az iskolarendszer belső dinamikáinak korábban ritkán vizsgált mélységeibe hatol. A zaklatott diákok belső világának feltárásával a könyv kettős célt követ. Az egyik fontos aspektus: jobban megértetni a szakmabeliekkel, a családtagokkal, az iskolai dolgozókkal és a tágabb szociális rendszerrel az erőszakos cselekmények mögött rejlő hatóerőket. A másik cél, hogy a könyv olyan eszközöket és technikákat mutasson be, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy kifejezésre juttassák az egyébként „néma”, elutasított belső élményeiket. Az álomalakokra, a mítoszokra, a képre, a belső testtudatra, illetve a csoportdialógusokra támaszkodó módszerekkel, az elfogadás és elismerés segítségével ezek a korábban figyelmen kívül hagyott, elfojtott jelenségek megtalálják a maguk helyét.

2010. szeptember 2.,  16 óra
Írók Boltjába
(Budapest, VI. Andrássy út 45.)

Ingrid Rose Az iskolai erőszak című könyvét bemutatja Dr. Ranschburg Jenő
Meghívott vendégek: Monostoriné Vass Anikó Az Országos Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának kiemelt főnyomozőja
Szabó Zsuzsa a Pedagógus Szakszervezet alelnöke,
Tornyossy Mária pszichológus, a könyv lektora,

Moderátor: Szász Áron, a kötet szerkesztője

Néhány szó a könyvről, amit először az angol Karnac kiadó jelentetett meg.
Manapság sokkal gyakrabban találkozunk az iskolában erőszakkal, mint régebben. E cselekedetek sokkoló utóhatásai az egész lakosságra hatással vannak, de leginkább az iskolásokat és tanáraikat, a szülőket és az érintett közösségeket sújtják. Ez a könyv az iskolai erőszak jelensége mögött meghúzódó tényezőket tárja fel, s az teszi különösen izgalmassá, hogy a viselkedés és az iskolarendszer belső dinamikáinak korábban ritkán vizsgált mélységeibe hatol.
A zaklatott diákok belső világának feltárásával a könyv kettős célt követ. Az egyik fontos aspektus: jobban megértetni a szakmabeliekkel, a családtagokkal, az iskolai dolgozókkal és a tágabb szociális rendszerrel az erőszakos cselekmények mögött rejlő hatóerőket. A másik cél, hogy a könyv olyan eszközöket és technikákat mutasson be, amelyek lehetővé teszik a diákok számára, hogy kifejezésre juttassák az egyébként „néma”, elutasított belső élményeiket. Az álomalakokra, a mítoszokra, a képre, a belső testtudatra, illetve a csoportdialógusokra támaszkodó módszerekkel, az elfogadás és elismerés segítségével ezek a korábban figyelmen kívül hagyott, elfojtott jelenségek megtalálják a maguk helyét.