A Bookline.hu Nyrt. január 15-től új, univerzális webáruházat hoz létre Shopline néven, és saját, hivatalos elnevezését is Shopline-webáruház Nyrt.-re változtatta, erről a társaság január 5-i rendkívüli közgyűlése döntött.

A Shopline ernyőmárkaként funkciónál a jövőben, amely virtuális polcokat biztosít majd több saját almárkának, illetve a bolt-a-boltban rendszer keretein belül számos hazai és nemzetközi márkának is. A Bookline továbbra sem szakít a felhasználók által kedvelt egy kosár-egy kassza – egy csomag kereskedelmi elvvel – ismerteti a társaság a BÉT honlapján közzétett közleményében.
A Bookline márka nem szűnik meg, de a Bookline.hu kizárólag könyveknek és a könyvekhez szorosan kapcsolódó kulturális termékeknek ad majd helyet a jövőben. A Shopline égisze alatt a Bookline-on kívül két saját almárkát vezetnek be: a gyermektermékekkel foglalkozó Kidline-t, valamint a Homeline-t, ahol az egyre bővülő lakberendezési tárgyak és dekorációk kínálata mellett a jövőben a kertészkedéshez szükséges kiegészítők, valamint az otthoni kedvencek gondozásához nélkülözhetetlen termékek is megtalálhatóak lesznek.
A Bookline az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint kétszámjegyű növekedéssel zárta a karácsonyi szezont: a november-decemberi időszakban közel 14 százalékos árbevétel-növekedést ért el a könyves üzletágban, az egyéb üzletágakban a forgalom bővülése meghaladta a 256 százalékot is. A 2011-es karácsonyi szezonban a Bookline oldalt több mint 1,8 millió internetező kereste fel, akik ajándékvásárlásaik során több mint 35 millió oldalletöltést generáltak. A legforgalmasabb napnak december 12. bizonyult, ezen az egy napon csak a webáruházban több mint 28 ezer terméket vásároltak a felhasználók, amely 65 millió forint feletti forgalmat jelentett.

(MTI)